סרטון תדמית לעסק – טיפים לסרטון מוצלח

סרטון תדמית לעסק- טיפים להצלחה
סרטון תדמית לעסק הוא נכס שיווקי אפקטיבי ומוכר, בעיקר בעידן הדיגיטלי של היום. כולם כבר יודעים שאם תמונה שווה אלף מילים, סרט תדמית המופק נכון שווה הרבה הרבה יותר מזה. אם אתם מחפשים דרך לקדם מוצר או חברה באמצעות סרט תדמית, אבל חוששים מהשקעה גדולה שתסתיים בסרטון שישקע מהר בים הסרטונים המופצים ברשת, אל פחד. להלן כמה נקודות שיעזרו לך ליצור סרט שיבלוט מעל אינספור הסרטונים היומרניים המציפים אותנו. באמצעות המרכיבים הנכונים וכמה כלים בסיסיים, כל בית עסק יכול ליצור סרט תדמית מרתק ובאיכות גבוהה, שיסייע בידו לחזק את הקשר עם לקוחות קיימים ולמשוך אליו לקוחות חדשים. אז על מה באמת חשוב לשים לב כשיוצרים סרטון תדמית לעסק?

הכל אודות סרטון תדמית לעסק – טיפים לסרטון מוצלח

חישבו "סיפור"

קחו את הצופים שלכם למסע. אם באמת חייבים לתת לצופים שלכם מספרים על אודות החברה, עשו זאת באמצעות סיפור מעניין. זיכורו כי צופים רוצים בידור. כלומר ישנה חשיבות עליונה להפיכת הנושאים היבשים והמשעממים לסיפור מעניין שימשוך בקלות את תשומת לב הקהל.  

תכננו הכל מראש

אל תשאירו דברים ליד המקרה. סרטון תדמית לעסק המתוכנן היטב, יניב תוצאות טובות יותר. תהליך הצילום יהיה חלק יותר, והשחקנים שלך (בין אם אלה שחקנים מקצועיים בתשלום או עובדים של החברה) יהיו נינוחים יותר. תכננו את כל חלקי הסרט מראש. וודאו שיש סיפור הכולל התחלה אמצע וסוף. זה נשמע ברור מאליו, אבל עד שלא כתבתם את זה בתסריט או ציירתם Story Board, יהיה לכם קשה לראות את כלל החלקים.

קבלו החלטה לגבי סגנון ההפקה. האם אתם מחפשים להפיק סרטון תדמית אנימציה או סרטון תדמית מצולם? פעמים רבות השילוב בין השניים, גם הוא יכול להיות אידיאלי. האם סרטון התדמית שלך יהיה מצולם על פי תסריט כתוב מראש, או שמא תאפשר לשחקן שלך לדבר באופן חופשי על פי הנחיות כלליות שלך? זכורו שאורכו האידיאלי של סרט תדמית הוא כדקה וחצי (וככל שהסרט קצר יותר, הרי זה משובח, במידה ואתם באמת יכול להעביר את המסר בזמן כה קצר.)

להמשך קריאה על תהליך ההפקה

חוק ה-15 שניות

כן כן, חוק כזה אכן קיים. בעולם הווידיאו, חשוב מאוד לשנות את הקצב או את התוכן מדי 15 שניות. ואולם, השינוי הזה לא חייב להיות דרסטי, אלא פשוט שינוי שימשוך את תשומת לב הצופים. אתם יכולים להעניק לצופה שרואה סרט בן עשר דקות הרגשה שהוא צפה בחמש דקות בלבד, רק על ידי שינוי הקצב. אתם יכולים למשל ליצור בתוך הסרט מעין פרקים באמצעות הכנסת נושאים חדשים, שיאפשרו גם הכנסת שינויים במוזיקה או בצבעים. ככל שהסרט יהיה מרתק יותר, כך תשיגו כמובן צפיות רבות יותר.

השתמשו בעזרי הפקה, אבל אל תפשוטו לשם כך את הרגל

קל מאוד ליצור סרט תדמית באיכות גבוהה, אם פשוט משתמשים בכמה כלים בסיסיים. לא נדרש במאי הוליוודי או צוות הפקה עצום. די במצלמה טובה ובציוד סאונד בסיסי. איכות קול טובה היא דבר הכרחי כשמדובר בעזרי הפקה. ארגון סט הצילום בצורה הנכונה יכולה גם היא לתרום תרומה גדולה לאיכות סרטון תדמית לעסק. לוח לבן פשוט למשל הוא כלי מעולה לסרט מוצר או לסרט הדרכה. לעומת זאת, צילום סביבתו של לקוח מסוים היא דבר אידיאלי כשרוצים לצלם עדות של לקוח מרוצה. האם באמת תרצו לצלם חלל משרדי בסרטון תדמית שלכם? צלמו לעצמכם דוגמה מהירה של החלל, ואז צפו בצילומים וערוכו מהם החוצה, בעין בוחנת, את כל המרכיבים שעלולים להפריע.

קבלו חוות דעת שנייה

זו הנקודה שבה כנות מן הסוג הישיר, בלי כחל וסרק, יכולה להביא תועלת רבה. בקשו חוות דעת שנייה על סרטון התדמית שלכם מאת עמיתים למקצוע, חברים, או מומחים מן התעשייה. חשוב להקשיב דווקא לאנשים שלא היו מעורבים בתהליך ההפקה, כי העין שלהם הרבה יותר אובייקטיבית. מצד שני, חשוב לזכור כי לכל אחד הסתכלות מבט שונה על דברים, ולכן כדאי להסתפק ב2-3 תשובות מאנשים, ולא לבקש יותר מידי חוות דעת. 

הסתכלו שוב על הסרט שיצרתם בעין ביקורתית, תוך מאמץ להבין כיצד קהל היעד יקבל את הסרט, ואיך אופי הסרט ישפיע על המותג אותו אתם מבקשים לקדם. הומור למשל יכול להיות כלי מצוין לרתק לסרטון את הצופים. למרות זאת חשוב לזכור שסרטון תדמית מייצג בראש ובראשונה את המותג שלמענו הוא נוצר – כך שהומור מוגזם או בלתי הולם עלול להיות דווקא לרועץ. אם אתה בכוונתכם לקצור צחוקים, עשו את זה בטוב טעם – מה שמצחיק אותך לא בהכרח ישעשע את קהל המטרה שלך. אל תחשושו לשנות את הסרט, גם אם הוא כבר כמעט הושלם, במידה ויש לך תחושה לא טובה בקשר לאופי שהסרט מתחיל לקבל.

הפצת סרטון תדמית לעסק

עכשיו, לאחר כל ההשקעה שלכם, הגיע הזמן להתחיל ולהפיץ את הסרט תדמית ולהגיע לקהל היעד. 

קודם כל תחסכו לעצמכם זמן, וברגע שהקובץ הסופי של הסרטון מוכן, ייצרו לעצמכם 3 גרסאות- הראשונה איכותית באיכות מקסימלית, השנייה קצת יותר קלה שתתאים לרשתות החברתיות, והשלישית קלה יותר  (עד 64MB) להפצה בוואטסאפ.

העלו את סרטון התדמית לאתרים כמו יוטיוב, ווימאו. עוד לפני העלתו לאינטרנט, הקפידו לתת שם לקובץ ולהגדיר בצורה תואמת את ההגדרות שלו, בהתאם לביטויי הקידום הרלוונטיים. כותרת אופטימלית לסרטון תדמית לעסק תשרת אותכם ביעילות בבואכם להפיץ אותו באתרים כדוגמת יוטיוב. הקפידו לחבר כותרת באמצעות צירופי מילים שיעלו בקלות במנועי החיפוש ברשת. הקפידו על כך שצירופי המילים הנפוצים ביותר יופיעו בתחילת הכותרת. קיים איזון עדין בין כותרות המנוסחות בצורה המושכת את עין הצופים ובין כותרות המנוסחות כך שיעלו במקומות גבוהים במנועי החיפוש, עשו כל מאמץ להשיג את שתי המטרות האלה. בתוך התיאור של הסרטון, הקפידו על כתיבת תיאור קצר לגבי הסרטון ומה הוא מציג, ושלבו פנימה לינק לסרטון עצמו באתר האינטרנט שלכם.  

תתחילו להפיץ את הבשורה על סרטון חדש ללקוחות קיימים ופוטנציאליים באמצעות רשתות חברתיות כגון לינקדאין (אם המוצר יותר B2B) או פייסבוק ואינסטגרם (למוצרי B2C). שימו לב כי הרשתות החברתיות מעדיפות שתעלו ישר אליהן את הסרטון תדמית, ורק כך בעצם מאפשרות לצופה לצפות בסרטון בזמן גלילה בפיד. אך בסופו של דבר התוכנית השיווקית שלכם ומטרות המודעות, הן שיקבעו את אופן הפעולה. 

הדריכו את אנשי המכירות לשתף את הקישור לסרט תדמית עם לקוחות, ולכלול את הקישור בתכתובת האי מייל. החזקת ספריית סרטוני וידיאו באתר, תקל על לקוחות פוטנציאליים המבקשים לראות תוכן רלוונטי. 

שמועות שעוברות מפה לאוזן יכולות לשמש תפקיד חשוב בשיתוף סרטוני הווידיאו שלך. ברגע שיצרנו תוכן מרתק, לקוחות קיימים ופוטנציאליים ישמחו לשתף את סרטון התדמית.  

רוצים שנחזור אליכם?

כבר הולכים?

אם יש סרטון שחיפשת ולא מצאת, השאר/י פרטים ונחזור אליך!

דילוג לתוכן